Spring til indhold

Ledig stilling i ambassadens Borgerservice- og administrationsteam i Wien

19.10.2017  10:09
Vi leder efter en dygtig kollega som kan indgå i ambassadens Borgerservice- og administrationsteam

Danmarks Ambassade & Faste Mission i Wien varetager Danmarks (politiske og økonomiske) interesser i Albanien, Kosovo, Slovenien, Slovakiet og Østrig samt repræsenterer Danmarks interesser i en række internationale organisationer med sæde i Wien (OSCE, IAEA, m.fl.).

Dine arbejdsopgaver

Teamet arbejder med en række opgaver, herunder konsulær bistand til danskere i de lande ambassaden dækker. Teamet har også ansvar for en række IT-, økonomi- og administrationsmæssige opgaver, som skaber grundlaget for en effektiv og veldrevet ambassade, der er bedst muligt i stand til at varetage danske interesser.

Du skal være indstillet på at løse opgaver over et meget bredt felt, men især vil du skulle have ansvar for:  

  • Konsulær bistand fx pasudstedelse, visumudstedelse, bistand til danskere i nød i udlandet mv.
  • Post- og informationshåndtering og understøttelse af ambassadens kommunikationsarbejde
  • En bred vifte af administrative og driftsmæssige opgaver

Din profil og kvalifikationer

Vi forestiller os, at du har solid administrativ baggrund eller fx er nyuddannet akademiker. Du tager ansvar, er løsningsorienteret og serviceminded. Du kommunikerer effektivt skriftligt og mundtligt og planlægger og gennemfører dine opgaver med blik for skiftende prioriteter og i tæt samarbejde med dine kolleger på ambassaden.

Indsigt i økonomiadministration er en fordel, men ikke et krav.

Det er vigtigt, at du – ud over dansk og engelsk - forstår, taler og så vidt muligt også skriver tysk på arbejdsniveau.

Vi tilbyder den fornødne kompetenceudvikling, herunder ift. konsulære opgaver.

Ansættelsesvilkår
Lokalansættelse på ambassaden. Løn fastsættes efter kvalifikationer. Der er tale om en fuldtidsstilling.

Arbejdsstedet er Danmarks Ambassade i Wien med tiltrædelse 1. december 2017 eller snarest derefter.

Ansøgningsfrist
Ansøgning per mail til
vieamb@um.dk. Medsend CV, anbefalinger, eksamensbeviser og evt. øvrige relevante bilag (gerne som én samlet PDF-fil) med frist 13. november 2017 kl. 9.00.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i Wien i november måned.

Kontakt
Alle spørgsmål om stillingen på ambassaden i Wien er velkomne og kan rettes til souschef Mads Weck Hansen, (
madhan@um.dk +43 699 117 22022).